De eerste week in Setúbal - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu De eerste week in Setúbal - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu

De eerste week in Setúbal

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

02 Februari 2014 | Portugal, Setúbal

Hallo allemaal,

Een kort verslag van de eerste week in het mooie Setúbal.

Afgelopen dinsdag (28-01) vroeg opgestaan om naar Setúbal af te reizen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Lissabon zijn we door twee studenten van de universiteit naar het treinstation in Setúbal gebracht. Vanaf daar heeft onze huisbaas ons meegenomen naar het appartement.

Het appartement is heel mooi, ruim en midden in het centrum. Later bleek wel dat zo'n appartement helemaal niet vanzelf sprekend is, iedereen die komt kijken is jaloers :).

Woensdag middag was de eerste schooldag. Tijdens deze lessen leren we de basis van de Portugese taal, wat nog behoorlijk moeilijk is! Gelukkig wel een hele leuke klas met ook veel verschillende nationaliteiten.

De eerste dagen stonden vooral in het teken van inruimen, boodschappen doen, schoonmaken (ja echt waar ;)) en de stad ontdekken.

Zaterdag (01-02) zijn we met een groep internationale studenten naar een kasteel geweest bovenop een berg. Hier heb je een heel mooi uitzicht met aan de ene kant de kust van Setúbal en de zee, en aan de andere kant bergen. Ook kun je hier het eiland Troia goed zien, waar we zondag een bezoek aan hebben gebracht. Dit eiland is heel anders dan Setúbal zelf, want het is een stuk moderner en luxer. Ook zijn hier hele mooie stranden..

Het volgende reisverslag volgt (hopelijk) snel!

Groetjes,
Nicolette

• 02 Februari 2014 - 22:10

Hans:

leuk joh, het is dus toch gelukt?

• 03 Februari 2014 - 08:46

Irma De Bruin:

He Nicolette,

Fijn dat je goed aangekomen bent. Het zal wennen zijn voor je, maar stoer dat je de stap gewaagd hebt.
    Ik hoop dat de koffie daar ook lekker is:) Ik wens je veel plezier en tot horens zou ik zeggen.

• 03 Februari 2014 - 09:41

Monique:

Hey Nicolette.

Wat leuk zo'n reisverslag. Kunnen we je toch een beetje volgen.
    We wensen je heel veel plezier en een hele leerzame tijd, en we kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Hans, Monique en Luka.

• 03 Februari 2014 - 16:00

Cornelis Holster:

Erg leuk zo snel al een verslag van jullie voorspoedige reis en leuk verblijf daar in jullie apartement, Mooie objecten die jullie daar bezoek en volop genieten van de prachtige schepping daar! Goed en leerzaam vewrvolg en een Hartelijke Groet van ons Cornelis Holster

• 03 Februari 2014 - 21:23

Jilles Antoinette En Pepijn:

Hoi hoi! Wat ontzettend leuk om te lezen zo'n reisverslag! Klikt erg leuk allemaal. Wat leuk dat iedereen komt kijken bij jullie appartement! Heel veel succes en plezier en we blijven je volgen.
    Liefs Jilles,Antoinette en een kusje van pepijntje

• 11 Februari 2014 - 10:54

Irma:

Hallo Nicolette,

Hoe gaat het daar in Portugal? Kun je een beetje wennen?
    Genieten maar, want het is zo om hoor.

Ik spreek je wel weer binnenkort.

Groetjes uit Alblasserdam,

Irma

• 13 Maart 2014 - 15:32

Tim Van Zoest:

hoi nicolette ik vind lief en groetjes tim
Nicolette

Actief sinds 02 Feb. 2014