Albufeira, bezoek uit Nederland en surfen - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu Albufeira, bezoek uit Nederland en surfen - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu

Albufeira, bezoek uit Nederland en surfen

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

08 Mei 2014 | Portugal, Setúbal

Hallo allemaal,

Inmiddels is het al weer bijna 2 maanden geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven. Het is dus wel weer eens tijd voor een nieuwe.

Een aantal weken geleden heb ik met 3 andere Nederlanders en een Oosterijkse een tripje gemaakt naar Albufeira. We zijn met het vliegtuig vanaf Lissabon vertrokken naar Faro (binnenlandse vlucht, 18 min., en maar 20 euro) en hebben daar één nacht en dag doorgebracht. Faro heeft een aantal culturele gebouwen en één heel mooi uitzichtpunt, maar na één dag sightseeing heb je alles wel gehad. Gelukkig dus dat we de dag erna naar Albufeira zijn vertrokken. Hier zijn we in totaal 3 dagen gebleven. Albufeira staat bekend als een echte feeststad, maar het is vooral een hele mooie kustplaats met veel mooie uitzichtpunten. Omdat we in het voorseizoen gingen, hadden we een heel groot en ook goedkoop appartement voor 8 personen! Het appartement besloeg een groot deel van de bovenverdieping van appartementencomplex en je had een prachtig uitzicht over zee. De stad verder heeft een hele gezellige sfeer, leuke terrasjes en winkeltjes en er zijn heel veel Nederlanders... Dit heeft ook z'n voordelen, eerste broodjes frikandel in tijden op! ;)

In de Paasvakantie zijn mijn ouders en zus langs geweest. Helaas was het weer nog niet wat het hoorde te zijn, maar hierdoor hebben we wel veel kunnen zien. Doordat we een auto hadden gehuurd heb ook ik dingen gezien die ik anders niet gezien zou hebben in mijn tijd hier. We hebben steden en dorpjes aangedaan als: Ons eigen Setúbal, Lissabon, Sintra, Cabo Espichel, Cabo da Roca, Sesimbra, Arrabida, Cascais en Azenhas do Mar. (Foto's bijgevoegd). Volgens mij hebben we allemaal een hele leuke week gehad en vonden mijn ouders het ook fijn om te zien waar ik elke dag uitgang :)

Als laatste 'trip' ben ik dan toch ook eindelijk wezen surfen. Het was een hele leuke ervaring, maar wel heel vermoeiend.De golven waren erg hoog en ik heb helaas niet één keer op mijn plank gestaan. Na anderhalf uur was ik (wij allemaal) er wel weer klaar mee... Toch is op het strand hangen de laatste weken ook geen straf, de zon schijnt volop en de temperatuur is super!

Wat er nu aankomende weken nog op het programma staat is: Een bezoek van mijn vriendinnetje Willemijn (morgen), een tripje naar Madeira (volgende week), en verder veel strand, BBQ's en (helaas alweer) afscheidsfeestjes...

Ook voor mij zit het er volgende maand al op. Aan de ene kant fijn om familie en vrienden weer te zien, aan de andere kant heel jammer om iedereen hier achter te moeten laten. Ik heb een ontzettend leuke tijd hier en ik voel me heel erg thuis!

Groetjes,
Nicolette
Nicolette

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1238
Totaal aantal bezoekers 5236

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studie in Setúbal, Portugal

Landen bezocht: