Vier weken Setúbal - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu Vier weken Setúbal - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu

Vier weken Setúbal

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

23 Februari 2014 | Portugal, Setúbal

Hallo allemaal,

Aankomende dinsdag ben ik precies vier weken in Setúbal. De tijd gaat zo snel door alle leuke dingen die ik meemaak en door de gezellige mensen hier om me heen!

Helaas werkt het weer hier nog niet echt aan mee. De afgelopen weken heb ik vooral regen, regen en nog eens regen gezien. Doordat er geen centrale verwarming in het appartement is, (alleen twee heaters, waarvan er maar één tegelijk aankan) voelt het buiten warmer aan dan binnen. Ook is alles vochtig en droogt het nauwelijks. Maar... ik heb het desondanks nog prima naar mijn zin hier! :)

Doordat de tijd zo hard gaat probeer ik (in ieder geval) ieder weekend wel iets te bezoeken. Omdat de groep met studenten zo groot begint te worden, worden tripjes vaak ook in groepen gedaan.

Afgelopen weekend (15-16 feb) zijn we met een hele groep naar Lissabon gegaan. Hier hebben we wat sightseeing gedaan, geshopt en 's avonds zijn we met z'n allen een club ingedoken. We hadden een kamer voor 10 in een mooi, modern en goedkoop hostel in het centrum van Lissabon. Echt een aanrader!

Afgelopen week heb ik mijn Portugese Language Course met voldoende punten afgesloten, dus feitelijk gezien heb ik de basis van de taal onder de knie. Doordat de toetsen niet zo moeilijk zijn (je mag o.a. gebruik maken van woordenboek en internet, dus dan weet je het wel :)) is dit in de praktijk echter anders. Heel veel verder dan de standaardwoorden kom ik niet. Olá, bom dia, boa tarde, boa noite, desculpa, obrigada, de nada en tchau lukken wel prima :). Toch is het leuk om een en ander op te pikken van deze moeilijke taal.

Gisteren (22 feb) heb ik met een aantal studenten Sintra bezocht. Sintra is een plaatsje dichtbij Lissabon dat vooral bekend is door haar vele paleizen en kastelen. Het was een georganiseerde reis en we hebben twee kastelen bezocht, Palácio da Pena & Quinta da Regaleira. Helaas lag het eerste kasteel bovenop een berg en moesten we twee uur heuvel(berg)opwaarts lopen om er te komen. En dan moet je ook nog een keer terug.. Bovenop de berg had je wel een mooi kasteel en vooral een erg mooi uitzicht over de stad. Het tweede kasteel lag gelukkig een stuk dichterbij en was wat mij betreft ook de mooiste van de twee.

Volgende week beginnen mijn echte lessen en in het weekend gaan we met de hele groep carnavallen in Torres Vedras. Dit schijnt (bijna) net zo spectaculair te zijn als in Rio de Janeiro. In mijn volgende reisverslag zal ik vertellen hoe het geweest is.


Groetjes,
Nicolette

  • 23 Februari 2014 - 21:15

    Hans:

    Tijd gaat erg snel ja, alweer 4 weken weg.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat alles goed gaat daar.
    Als het weer nu ook nog eens beetje mee gaat werken .........

    We zien je foto's en verhalen wel weer tegemoet hoor.
    doei xx

  • 23 Februari 2014 - 21:24

    Dieke:

    Erg leuk om te lezen Nico !
    Liefs Dieke

  • 24 Februari 2014 - 08:56

    Soesje:

    Ola,wat fijn dat je het naar je zin hebt en de tijd gaat heel snel ja.
    Geniet van het carnaval en we horen wel hoe het is geweest.
    Groetjes soesje xxxx

  • 25 Februari 2014 - 20:00

    Hans, Monique En Luka :

    Geniet er van, Nicolette!!!
    Wij houden je ouders wel een beetje bezig.

    Groetjes van Hans, Monique & Luka

  • 25 Februari 2014 - 21:36

    Mariët:

    Klinkt goeeeeed!! :D Leuk joh! ^^ En ach, dat weer komt wel! ;)
    Liefs!
Nicolette

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 5239

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studie in Setúbal, Portugal

Landen bezocht: