Carnaval Torres Vedras en Porto - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu Carnaval Torres Vedras en Porto - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Nicolette Houwelingen - WaarBenJij.nu

Carnaval Torres Vedras en Porto

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

18 Maart 2014 | Portugal, Setúbal

Hallo allemaal,

Afgelopen weken heb ik twee trips gemaakt. Ik ben gaan carnavallen in Torres Vedras en heb de stad Porto bezocht.

In Portugal is carnaval erg bekend. De Portugezen krijgen een extra lang weekend vrij om te feesten en iedereen doet eraan mee. Wij zijn gaan carnavallen in Torres Vedras. In Torres Vedras wordt carnaval nog traditioneel gevierd met praalwagens, grote en gekke maskers en heeel veeel mannen verkleed als vrouw! Mij viel de carnaval enigszins tegen aangezien ik meer een carnaval had verwacht met Braziliaanse invloeden. Toch was het een gezellige avond en ik heb me prima vermaakt. :)

Daarnaast hebben we een uitstapje gemaakt naar de stad Porto. Porto is echt een hele mooie stad, nog mooier dan Lissabon vind ik zelf. De reis erheen is alleen best lang, je zit 4 uur in de bus. Gelukkig was het weer goed, dus geen geklaag...

De eerste dag hebben we een wijn(port)proeverij gedaan. We hebben een kijkje mogen nemen in de wijnkelder en daarna zelf ook nog wat mogen proeven. Erg lekkere port hebben ze hier!! :)

De tweede dag begon met een boottochtje over de rivier Douro in Porto. Vanaf hier had je een heel mooi uitzicht over de stad en vaar je onder een hele mooie brug door. Daarna hadden we een paar uurtjes vrij om de stad te verkennen of om lekker op een terrasje te zitten. In de middag was er een stadstour georganiseerd. Helaas hebben we overal lang moeten wachten en was de organisatie chaotisch, waardoor ik niet van de stad heb kunnen zien wat ik graag had willen zien.

De derde en laatste dag hebben we op eigen initiatief alsnog een kleine stadstour gedaan, waardoor ik nog wat van Porto heb meegekregen. Daarna gingen met de bus terug richting Lissabon, en zijn we onderweg gestopt in het plaatsje Aveiro. Dit stadje zou het Venetië van Portugal moeten zijn. Ik heb hier geen foto's gemaakt, wat denk ik wel genoeg zegt... We hadden drie uur vrije tijd en deze hebben we gebruikt om in de zon op een terrasje te zitten. Zonde, maar er was hier niets te zien of te beleven... Daarna zijn we terug naar Lissabon gegaan, om vervolgens een andere bus te pakken naar Setúbal.

Helaas heb ik dit weekend niet alles kunnen zien wat ik graag had willen zien, maar het was desondanks een gezellig en geslaagd weekend!

De laatste twee weken is het hier super weer geweest met iedere dag boven de 20 graden. Hierdoor zitten we iedere vrij (mid)dag op het strand en hebben we zelfs vorige week onze eerste strand BBQ georganiseerd. Erg gezellig! De mensen hier zelf denken alleen nog dat het winter is, ze lopen hier met jassen aan en sjaals om! Als ik in m'n korte broekje over straat loop wordt ik aangekeken of ik gek ben... Aankomend weekend ga ik met een aantal andere studenten surfen in Cascais. Ik heb nog nooit gesurft dus ben erg benieuwd! En hopelijk is het aankomende weken nog steeds mooi weer en kunnen er nog veel van die strand BBQ's gegeven worden! :)


Groetjes,
Nicolette
Nicolette

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 5237

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studie in Setúbal, Portugal

Landen bezocht: